Förtydligande kring uppdaterade villkor - 2025-02-06

Tack för att du använder vår parkeringsapp. För att säkerställa en smidig och säker tjänst har vi uppdaterat våra användarvillkor, som gäller från 6 februari 2025. Här nedan är en sammanfattning av hur och när vi informerat om förändringarna. Behöver du omgående support så kontakta oss på 010-101 31 10 eller på support@epark.se. Vi hjälper gärna till. Våra öppettider är måndag-fredag 08.00-18.00 samt lördag 09.00 till 15.00.

28e januari
De uppdaterade villkoren publicerades på vår webbplats: epark.se/villkor

30 januari
Pushnotiser skickades till alla användare som ännu inte verifierat sitt konto med följande information:

”Från 1 februari omfattas du av villkoren för ePARK Quick. Du kan verifiera ditt konto med BankID under 'Mitt konto'. För villkor se appen.”

1 februari
En pop-up-banner aktiverades i mobilappen för alla berörda användare:

"Uppdaterade villkor – det här behöver du veta. Från och med 1 februari uppdateras villkoren för ePARK. Ingen åtgärd krävs för att fortsätta använda ditt konto."

Vad innebär detta för dig som kund?
Om du inte har verifierat ditt konto med BankID omfattas du automatiskt av de nya villkoren för ePARK Quick.

Med ePARK Quick kan du använda våra tjänster utan att registrera dina personuppgifter. Som ePARK Quick-kund är fördelen att du snabbt kan använda våra tjänster, exempelvis korttidsparkering, utan krav på registrering. För denna tjänst utgår en administrationsavgift från 5 kr till 10% av biljettens pris.

Läs mer på epark.se/villkor

Om du vill bli verifierad kund
Ingen ytterligare åtgärd krävs för att fortsätta använda tjänsten, men för att få tillgång till alla funktioner, förbättrad säkerhet och undvika eventuella extra avgifter, rekommenderar vi att du:

1.Uppdaterar appen till version 3.1.2 (senare versioner funkar också).

2.Verifiera ditt konto med BankID under ”Mitt konto” i appen.

Därför uppdaterar vi våra villkor
Det finns tre anledningar till att vi tar en extra avgift på overfierade konton. För det första vill vi skydda mot identitetskapning och bilmålvakter. Genom att säkerställa att konton är korrekt verifierade med BankID och personnummer kan vi minska risken för bedrägerier. För det andra kräver overifierade konton mer manuellt arbete från vår sida, särskilt när det gäller att kommunicera och hantera obetalda avgifter, vilket vi vill minimera. Slutligen behöver vi minska kreditrisken för ePARK. Eftersom vi alltid betalar parkeringsersättning till kommunen, är det viktigt att kunna identifiera våra kunder för att minimera risken vid obetalda avgifter.

Kontakta vår kundsupport om du har några frågor och funderingar. Så hjälper vi dig med uppdateringar samt hur du ska gå tillväga för att bli verifierad kund hos oss.

Du når oss på support@epark.se eller på telefon 010-101 31 10. Våra öppettider är måndag-fredag 08.00-18.00 samt lördag 09.00 till 15.00.

Välkommen / Teamet på ePARK

Nyheter

Nyheter

Nytt avtal med Vegagaragen i Göteborg – 1 000 parkeringsplatser

Läs mer

Nyheter

Möt Martin - från seniorkonsult till CTO

Läs mer

Nyheter

Nytt avtal med Castellum i stadsdelen Gamlestaden

Läs mer

Nyheter

Ny design och användarupplevelse tillståndssystem 6.0

Läs mer

Nyheter

Möt Ludvig - kundservicechef med fokus på utveckling.

Läs mer