24 oktober 2024

ePARK Group digitaliserar uthyrning och tillståndshantering för Östersunds kommuns p-hus

För att förenkla och effektivisera hanteringen av parkeringsplatser har Östersunds kommun inlett ett samarbete med ePARK Group. Med hjälp av en ny digital plattform kommer kommunens parkeringsaffär att moderniseras, vilket innebär förbättrad service för både medborgare och företagare. Genom plattformen kan användare smidigt hyra p-platser, följa sin köplats och hantera tillstånd – allt digitalt.

Tjänsterna omfattar:

  • Uthyrning av parkeringsplatser
  • Köhantering och tilldelning
  • Digital hantering av parkeringstillstånd
  • Portal för att följa köplats och tillståndsstatus
  • Förbättrad service för kommunens invånare

Effektivare administration

Den nya lösningen kommer att avlasta kommunens administration genom att automatisera och digitalisera processerna. Dessutom ger plattformen bättre översikt och underlag för beslutsfattande, samtidigt som användarupplevelsen för invånarna och företagarna blir mer smidig och transparent.

Nya förutsättningar för kommunen

Avtalet med ePARK Group är en viktig del i Östersunds kommuns arbete för att digitalisera och förenkla parkeringshanteringen. Den nya plattformen sparar tid och resurser för kommunen samtidigt som den höjer servicenivån för de som använder parkeringshusen. Avtalet visar hur digitala verktyg kan skapa vinnare på alla sidor genom att öka effektiviteten och kundnöjdheten.

Vill du veta mer om parkeringslösningen?
Kontakta affärsansvarig Fredrik Mikkelsen på fredrik.mikkelsen@epark.se

24 oktober 2024

Nyheter

Nyheter

Nytt avtal med PostNord – digitala personalparkeringar

Läs mer

Nyheter

Pressrelease - SKIDATA förvärvar ePARK

Läs mer

Nyheter

Nu öppnar vi markparkering i Karlastaden Göteborg

Läs mer

Nyheter

Möt Leo – vår nya Fullstack Engineer

Läs mer

Nyheter

Nu lanserar vi ytterligare 500 laddplatser i Stockholm

Läs mer

Hantera parkering tryggt, snabbt och enkelt i hela Sverige.