Nedan finns du all den information du behöver om boendeparkering för dig som är hyresgäst hos Victoriahem i Linköping eller Norrköping
Som hyresgäst hos Victoriahem i Linköping och Norrköping har du möjlighet att ansöka om boendeparkering via oss. Detta gäller fasta platser utomhus och ett garage på Källvindsgatan i Norrköping. Resterande garage hos Victoriahem hyrs inte ut av oss, utan dessa hyrs ut av Victorahem själva.
För att ansöka om boendeparkering behöver du vara folkbokförd på en adress som tillhör Victoriahem.
Om din ansökan skulle nekas av att du inte är folkbokförd på en tillåten adress behöver du skicka in en omprövning, detta gör du på samma sida som du skickar in din ansökan på. Tänk på att det kan ta ett tag innan vi får in uppgifter från skatteverket så även om du vet att din adressändring gått igenom kan det ändå krävas att du skickar in en omprövning.
Vid omprövning krävs att du bifogar en fil som bevisar att du är boende hos Victoriahem, detta kan vara tex. en kopia på ditt hyreskontrakt eller ett utdrag från skatteverket.
Vid ansökan väljer du den adress som passar dig bäst, när du sedan valt en adress så får du möjlighet att se vilka platser som är lediga. Vi har tyvärr inga kartor över vart platserna ligger så är du osäker på vilken plats som är närmst dig rekommenderar vi dig att gå ut och kolla på närmsta parkeringsplats vilka nummer som skulle passa dig.
Om det är fullt på din föredragna adress kommer du att placeras i kö och när det finns en ledig plats till dig kommer du att bli meddelad via epost. Du kan under tiden välja en plats på en annan adress, det går alltså att ha flera platser på olika adresser om du önskar det.
Startdatum för din boendeparkering är alltid omgående, det går alltså inte att ansöka om att en plats ska starta vid ett framtida datum.
Ansökan om boendeparkering görs antingen via våran app eller via någon av länkarna nedan.
För boende i Linköping https://eparkera.se/permit/shop/linbuy
För boende i Norrköping https://eparkera.se/permit/shop/buynorth
Vi rekommenderar alla att ladda ner ePARK-appen för enkel administration av sitt tillstånd
Om du vill avsluta din boendeparkering så görs detta endast via våran app. Du loggar in med den e-postadress du angav när du ansökte om din parkering och sedan går du in på fliken "Tillstånd", där väljer du sedan det tillstånd du vill avsluta och sedan bockar du ur den automatiska förnyelsen.
Ditt tillstånd är då giltigt tills nuvarande period löper ut och du betalar fram tills det löper ut.
Ett direkt byte av plats är tyvärr inte möjligt.
Vill du ha en annan plats än den du har i dagsläget behöver du avsluta din nuvarande plats och ansöka om den platsen du vill ha istället.
Tyvärr går det inte att reservera platser så vill du vara säker på att du får den platsen du vill ha kan du behöva betala för 2 platser under uppsägningstiden av din tidigare plats.
För att se lediga platser kan du gå in på någon av länkarna nedan
Välj din adress och se vilka platser som är lediga
För boende i Linköping https://eparkera.se/permit/shop/linbuy
För boende i Norrköping https://eparkera.se/permit/shop/buynorth
Betalningen av din boendeparkering hanteras av oss på ePARK. Vi erbjuder flera olika betalningsmetoder och du väljer själv den som passar dig bäst.
Du kan välja mellan följande alternativ
Vid betalning med faktura så faktureras det månadsvis och din första faktura kommer månaden efter ditt tillstånd är aktiverat.
Du kan i efterhand byta betalningsmetod och detta gör du via våran app. Först lägger du till din önskade betalningsmetod via "betalningsmetoder" och sedan går du in på "aktiva tillstånd" och väljer den metod du vill ha för din boendeparkering.
För villkor om betalning se villkor
ePARK är en tjänst som endast hanterar digitala parkeringstillstånd och betalning. All form av bevakning och förvaltning hanteras av Avarn Security AB.
Så har du problem med att tex. någon annan står på din plats, det saknas skyltar eller att det är andra fysiska problem med din plats kontaktar du Avarn Security AB. Deras kontaktinformation finner du HÄR
För dig som har laddstople på din plats och vill rapportera ett fel är det ChargeNode du kontaktar. Deras uppgifter hittar du HÄR